Tuesday, June 22, 2021

ඔන්ලයින් පන්තියක් කරන්න අමාරුද?

ඇත්තටම නැහැ. හරියට තාක්ෂණික දේවල් ටික දන්න කෙනෙක්ට ඒක මහ දෙයක් නෙවෙයි. ඒ වගේමයි තමන් ලග තියෙන උපකරණ කලමණාකරගෙන ඒ ටික කරන්න පුලුවන් නම් ගොඩක් වටිනවානේ.



ඉතිං මගේ වැඩසටහන් තියෙන්නේ ඒ ගැන උගන්වන්න තමයි. සාමාන්‍යයෙන් මගේ පන්ති වලට සම්බන්ධ වෙන්නේ ගුරුවරු, විදුහල්පතිවරු, අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රයේ නිළධාරින්, රජයේ සහ පුද්ගලික අංශ වල රාජකාරි කරන රැකියා කරන අයයි. ඉතිං එයලාට ගෙදර ඉදන් තමන්ගේ රාජකාරි හරියට කරන හැටි තමයි මේ පන්ති වලදි පුහුණු කරන්නේ.

සාමාන්‍යයෙන් එක පන්තියක පිරිස හැත්තැවක් අසූවක් විතර ඉන්නවා. ඉතිං මෙයාලට තාක්ෂණය පුහුණු කරන්න මට උපරිම තාක්ෂණය භාවිතා කරන්න වෙනවා. මම මේ අද කියන්න බලාපොරොත්තු වෙන්නේ මං භාවිතා කරන ක්‍රම ශිල්ප ටික. ඒ කියන්නේ ඒ වගේ කරන්නට ඔයාලටත් වැදගත් වෙයි කියලා හිතලයි.

මට මගේ කණ්ඩායමේ ඉන්න අයගේ මූණු ටික දැකගන්න එක හරිම වැදගත්. මම කියන දේව එයාල දක්වන ප්‍රතිචාරය මට කතා කරන්න හැකියාව ලබා දෙනවා. එයාලගේ මුහුණු වල හිනාව ඇතිවෙන ඒවා, මුමුණලා කියන වචන, උත්තර දෙන ඒවා, ඔලුව වනන ඒවා, හරිම වැදගත්. ඒ හින්දමයි මගේ පන්තියට සම්බන්ධ වෙන හැමෝම කැමරා ඔන් කරලා තියන්න ඔනේ. මට එයාලව හොදටම පේන්න ඔනේ හින්දා තමයි ගෙදර තියන රුපවාහිනි යන්ත්‍රය ගෙනත් මට ඉස්සරහින් හයි කර ගත්තේ.



ඒ වගේමයි එයාලට මාව හොදට පේන්න එපැයැ. ඒකට ආලොකකරණය ගොඩක් වැදගත්. මට ඉස්සරහින් ටිකක් උඩින් වොට් දහයේ LCD ෆ්ලැස් ලයිට් දෙකක් ගහලා තියෙන්නේ ඒකට. කෙලින්ම ඉස්සරහින් තිබ්බම ඇස් වලට අමාරුයි. ටිකක් උඩින් වෙන්න තිබ්බම එහෙම අවුලක් නැහැ.

මාව හොදට පේන්න කැමරාවත් ගොඩක් බලපානවා. ඒකයි හොදම වර්ගයක මිල අධික වෙබ් කැම් එකක් මම පාවිච්චි කරන්නේ. ඒ වගේමයි ඒක තියන තැන බලන්න. TV එකේ හරි මැදට වෙන්න තමයි හයි කරලා තියෙන්නේ. මම TV එකේ ඉන්න කට්ටිය දිහා බලන් කතා කරන කොට එයාලට පේන්නේ එයාලා දිහා බලන් කතා කරනවා වගේමයි.

දකුණු පැත්තේ තියන මොනිටරය, ඒකේ තමයි මෙයාලගේ වට්ස්ඇප් ගෲප් එක තියෙන්නේ. කට්ටිය වට්ස්ඇප් චැට් එකේ දාන ඒවා මට පේනවා. ඒ වගේම සූම් චැට් එකත් අරන් තියෙන්නේ ඒකට. තව සූම් පාටිසිපන්ස් ලිස්ට් එකත් එතන්ටම අරන් තියෙනවා. කාගේ හරි මයික් එකක් ඔන් වෙලා ගෙදර සද්ද ඇහෙන්න ගත්තොත් මම සද්ද නැතිව මෙහෙන් ඒ මයික් එක ඔෆ් කරලා දාන්න එතනින් පුලුවන්.

ඊලගට මගේ ලැප්ටොප් එකේ ස්ක්‍රින් එක. ඒකේ තමයි මම උගන්වල පාඩමට අදාල දේවල් තියෙන්නේ. ගොඩක් වෙලාවට වෙබ් බ්‍රව්සර් 2 ක්, ටැබ් 10 ක් විතර ඔපන් වෙලා තියෙනවා. ප්‍රෂන්ටේෂන් එකක් තියෙනවා. වැදගත්ම දෙයක් තව තියෙනවා. ඒ තමයි ෆෝන් ගැන උගන්වන්න ගන්න ඉමියුලේටර් ඇප් එක. ඒක දුවන්නෙත් මේ ස්ක්‍රින් එකේම තමයි. තව වයිට්බෝඩ් එක ගන්නවා නම් ඒකත් මෙතනමයි තියා ගන්නේ.

වම් පැත්තේ තියන පොඩි ස්ක්‍රින් එක. ඒකත් ගොඩක්ම වැදගත්. ඒ මගේ ෆෝන් එක. ඒකේ පෙන්නේ මීටින් එකේ ඉන්න කෙනෙක්ට මගේ වැඩසටහන පෙනෙන විදිය. සමහර වෙලාවට මම වැරදි ස්ක්‍රින් එකක් ෂෙයා කරලා තියෙන්න පුලුවන්. නැත්නම් ස්ක්‍රින් ෂෙයා කරලා කියලා හිතාන නිකම්ම කියවනවා වෙන්න පුලුවන්. මාව ස්පොට්ලයිට් කරන්න, තව කෙනෙක් ස්පොට්ලයිට් කරන්න අමතක වෙන්න පුලුවන්. ඒවා මට ඒ ඩිස්ප්ලේ එක දිහා බැලුවම පේනවා.

තව මේසේ උඩ ටැබ් එකකුත් තියෙනවා. ඒකත් ඔනේ වෙනවා.්

දකුණු පැත්තේ තව උපකරණ දෙකක් තියෙනවා. මවුස් එකයි, ඩ්‍රෝවින් පෑඩ් එකයි දෙක. ස්ක්‍රින් 3 ක් අතරේ මවුස් එක ගෙනියන එක වුනත් සෑහෙනන පුරුදු කරන්න ඔනේ. මොනවා හරි ලියන්න අදින්න ඔනේ වුනාම ඩ්‍රොවින් පැඩ් එක ගොඩක් වටිනවා. ඇනොටේෂන් වලින් වගේම වයිට්බෝඩ් එක ෂෙයා කරලත් මම ලියනවා.

ඉතිං මේ හැම දෙයක්ම කළමණාකරණය කරගෙන තනියෙම තමයි මම ඉගැන්වීමේ කටයුත්තත් කරන්නේ. ඒකට ගොඩක් ලොකු සන්යමයක් ඔනේ වෙනවා. නිකං හරි හිත කලබලා වෙලා තිබ්බොත්, නැත්නම් අසනීප වෙලා ඉන්න වෙලාවක් උනොත් පස්සේ වීඩියෝව බලන කොට ඒක හොදටම තේරෙනවා.


මේ වගේ එකකදි පසුබිමත් ගොඩක් වැදගත්. වාඩිවෙන පුටුව වගේම මේසය, සහ පසුබිම විශේෂයෙන් සකස් කරලා ඒ වෙනුවෙන්ම කල සැකසුම් තමයි තියෙන්න්.

ඉතිං මේ ටික කිව්වේ ඔයාලටත් දෙයක් ගන්න තියෙයි කියලා හිතාගෙන. ඒ වගේම තමන් ලග තියෙන උපකරණ කළමණාකරය කරගෙන ඔන්ලයින් තමන්ගේ වැඩ කරගන්න හැටි ඉගෙන ගන්න කැමති අයට අපි අලුත් පන්තියක් ලගදිම පටන් ගන්නවා. ඒකට එකතු වෙන්න පුලුවන්. හැම දෙනාටම ජය වේවා.

ලක්ෂ්මන් තිලකරත්න

2021/06/22

1 comment: